Walking | Tourist route N201

Santa Maria - Orient, per l'avenc de Son Pou i el salt des Freu

What is it?

Excursió entre el poble de Santa Maria del Camí i el llogaret d'Orient a través de la vall del torrent de Coanegra. Podrem admirar la cova de l'avenc de Son Pou i, en estació humida, l'espectacular salt d'aigua des Freu. El final de l'excursió és a Orient, un llogaret típic ubicat en una bucòlica vall de la serra de Tramuntana.

Visit

Preu i horaris:

Accés lliure i gratuït.

Durada aproximada: 3 hores i 30 minuts.

Ubicació i contacte:

Ajuntament de Santa Maria del Camí

Plaça de la Vila, 1

Telèfon: +34 971 62 01 31

Pàgina web: www.ajsantamariadelcami.org

Correu electrònic: ajsantamariadelcami.org

Available public transport

January  February  March  April  May  June  July  August  September  October  November  December
Monday to Friday
Saturday
Sunday

Public Transport

How to get there

How to get back

Detailed description

L'excursió és de dificultat baixa i heu de partir de l'estació de tren de Santa Maria. Enfilam el carrer de Sant Antoni, cap a l'esquerra, fins al final i giram a l'esquerra cap al camí de Coanegra. Travessam tot dret la carretera d'Alaró i passam a prop de les possessions de Son Torrella, Son Berenguer i Son Oliver, on acaba l'asfalt. El camí està ben senyalitzat. La pista segueix el torrent, passa per Son Roig (on hi ha una font), travessa un portell i arriba a la possessió de Son Pou. Aquí agafam un tirany a mà dreta que rodeja les cases i ens torna a dur a la pista. Uns centenars de metres més enllà comença el camí d'Orient, que puja per la banda dreta del torrent, i a mà dreta trobareu el camí de l'avenc. En aquest punt podrem desviar-nos cap a l'avenc de Son Pou o seguir cap a Orient, una de les valls més pintoresques de la serra de Tramuntana. Fins aquí haurem caminat aproximadament una hora i 45 minuts des de Santa Maria.

L'avenc de Son Pou (dit antigament cova des Coloms i, també, cova d'en Botó) és una important cova natural de 70 per 147 metres, il·luminada amb claror natural per una gran obertura a la part superior. En l'actualitat, s'hi entra per un túnel excavat a la roca.

Després d'haver visitat l'avenc de Son Pou i seguint cap a Orient pujam per la banda dreta del torrent. Poc després, en un petit collet hem de girar a l'esquerra en direcció al torrent. El camí, amb vistes impressionants, comença a planejar i, després de passar a prop d'una sitja i un forn de calç, gira bruscament a l'esquerra. Aviat passam per una paret de pedra després de la qual el camí de carro davalla fent voltes fins al torrent. En aquest punt, a l'esquerra, val la pena aturar-se per contemplar el salt des Freu, si du aigua.

El nostre camí travessa el torrent cap a una barrera metàl·lica que passam per un botador. Tenim ara les cases enrunades des Freu a la dreta i, en 15 minuts, després de passar una barrera, arribam a la carretera. Si continuam, en 30 minuts més arribarem a Orient.

Per tornar, teniu dues opcions, segons el dia de la setmana en quèfaceu l’excursió:

• Si heu fet l’excursió en dissabte, diumenge o festiu, disposau de la línia 321, que connecta Orient amb l’estació de tren de Consell/Alaró.
  • Si heu fet l’excursió en dia feiner o voleu tornar per Bunyola, la línia que dóna servei a Orient és la L221, que és un servei a la demanda. Per aquesta raó, és necessari fer una reserva prèvia com a mínim el dia anterior al de l'excursió telefonant al +34 617 365 365. La sortida d'Orient a Bunyola amb la L221 és a les 17.45 hores. Heu de tenir en compte aquest horari per planificar la vostra arribada a Santa Maria (punt d'inici de l'excursió) almenys 4 o 5 hores abans. A Bunyola, la L221 es combina amb la L220, que us durà fins a Palma.
* Some browsers do not print background images. Activate the option on your browser for optimum printing.