Walking | Tourist route N203

Barranc de Biniaraix

What is it?

Potser és la ruta de senderisme més atractiva i completa de les moltes que es poden fer per la vall de Sóller i a tota la serra de Tramuntana.

La impressionant arquitectura popular que observarem en quilòmetres zigzaguejants de camí empedrat que ens endinsaran en un escenari únic de penyals, cingles i pendents de pedres, ens descobrirà un autèntic monument de la humanitat —declarat bé d'interès cultural (BIC) el 1984— que demostra que la unió de la natura amb l'obra de l'ésser humà no sempre ha de ser destructiva.

Visit

Horari de visita:

Accés lliure i gratuït.

Preu:

Ubicació i contacte:

Telèfon:+34 971173638 (Direcció Insular de Medi Ambient del Consell de Mallorca)

Pàgina web: http://www.conselldemallorca.net/?id_section=4293&id_lang=1

Correu electrònic: pedraensecsenderisme@conselldemallorca.net

Available public transport

January  February  March  April  May  June  July  August  September  October  November  December
Monday to Friday
Saturday
Sunday

Public Transport

How to get there

How to get back

Detailed description

El punt de partida és la parada d'autobús del TIB del carrer del Cetre de Sóller.

Cada dia d'abril a octubre (excepte diumenges) circula a les 9 hores la línia 354 que ens durà per la carretera de la Serra (Ma-10) fins a l'embassament de Cúber, punt on comença l'excursió a peu.

Deixant enrere l'aparcament on hi ha la parada del TIB a Cúber, giram a la dreta per una pista, ja que vorejarem el pantà pel marge dret. Després d'haver vorejat el pantà, començam a pujar per un camí de ferradura que, passades les cases de Binimorat, ens du cap al coll de l'Ofre. En dies clars, des d'aquest coll la panoràmica és insuperable.

Començam a baixar per una pista de muntanya que ens conduirà fins a les cases de l'Ofre, que deixam a l'esquerra. Passant una tanca, retrobam el camí de ferradura, que ens acompanyarà fins a Biniaraix. Des d'aquí gaudim d'una vista immillorable de la vall de Sóller. Passam devora punts d'interès com el salt des Cans, les coves d'en Mena i l'estalactita de sa Campana.

El camí de ferradura continua sinuós, deixant enrere diverses finques i un pont de fusta. Després d'un curt descans, el camí segueix baixant fent nombroses corbes. Més endavant, trobam la font des Verger, una de les més atractives i cabaloses de Mallorca.

El camí de baixada continua entre camps d'oliveres fins a arribar a l'enclavament de s'Estret, on els penyalars s'aproximen fins a tan sols deixar un petit pas en què coincideixen torrent i camí. A partir d'aquí travessam de nou el torrent, on el camí de ferradura es converteix en un camí de carro que ens du als safareigs de Biniaraix. Giram a l'esquerra i travessam el bucòlic nucli de Biniaraix, on podem prendre un suc de taronja al bar de la plaça per recuperar les forces.

Seguim pel camí de Biniaraix cap a Sóller, travessam una altra vegada el torrent, continuam pels carrers de s'Alqueria del Comte i de la Lluna i arribam a la plaça de la Constitució, on acaba l'excursió.

Per tornar a Palma un cop acabada l'excursió, podem agafar o bé l'autobús des del carrer del Cetre o bé el tren de Sóller.

* Some browsers do not print background images. Activate the option on your browser for optimum printing.