Walking | Tourist route N407

Excursió amb bicicleta per visitar Felanitx, Cas Concos, Son Negre i el castell de Santueri

What is it?

És una excursió amb bicicleta per visitar Felanitx, Cas Concos, Son Negre i el castell de Santueri.

Visit

Horari de visita i preus:

Accés lliure i gratuït.

Oficina d'Informació Turística de Portocolom, Felanitx, Mallorca

Avinguda de Cala Marçal, 15. 07670 Portocolom. Felanitx

Telèfon: +34 971 826 084

Fax: +34 971 825 762

Correu electrònic: turisme@felanitx.org

Available public transport

January  February  March  April  May  June  July  August  September  October  November  December
Monday to Friday
Saturday
Sunday

Public Transport

How to get there

How to get back

Detailed description

És una excursió adequada per fer amb bicicleta. La podem dividir en dues parts: la primera, molt senzilla, que és un recorregut circular per Cas Concos i Son Negre, i la segona, amb un fort pendent, que ens durà al castell de Santueri.

Des de la parada del passeig d’Ernest Mestre de Felanitx, sortim pel carrer de Campos en direcció a Campos, giram a l'esquerra pel carrer de Gabriel Vaquer i el seguim fins al final, on hem de girar a la dreta. Agafam el carreró Llarg fins que es bifurca i veim un indicador de Can Ramonet, el qual no hem de seguir. Més endavant, hem de seguir les indicacions d'un grup de cartells (ses Sínies, es Quetgles, Alzines de Firella, Pou de sa Sínia) que ens dirigeixen cap a l'esquerra.

Amb una pujadeta arribam a una carretera estreta. Quan hàgim fet uns 2 quilòmetres des de la sortida, hem de girar a l'esquerra en direcció a Son Barceló i ses Sínies.

En trobar un desviament cap a Son Negre, l’hem d’ignorar i hem de seguir cap a l'esquerra, en direcció a Cas Concos. Després d'una pujada, veurem el campanar de Cas Concos. Entram al poble pel carrer del Vicari Montserrat i giram pel carrer del Metge Obrador, que és també la carretera Ma-14 que uneix Felanitx i Santanyí. Aquí hi ha uns quants bars i restaurants que ens serviran per fer un refrigeri. Si us agrada el formatge, heu d'aprofitar per demanar-ne d'autòcton, ja que és el producte típic del poble.

Quan vulguem seguir el nostre recorregut, agafam el carrer del 31 d'Agost fins a arribar al carrer del Metge Obrador, on tombam a l'esquerra per tornar a fer el camí per on hem arribat al poble. Hem de continuar fins a trobar la desviació, a uns dos quilòmetres; girant a l'esquerra, ens duu cap a Son Negre.

Anant per una carretereta entre paisatges de camps cultivats i garrigues, veurem Sant Salvador i el castell de Santueri a la dreta. Seguint per aquest traçat, arribam a una bifurcació on hi ha dues indicacions i giram a l'esquerra cap a Campos. De seguida, veurem Son Negre, que és un llogaret amb sis cases on podem trobar racons interessants.

Seguim cap a Felanitx per una carretera més ampla amb vinyes als costats. Després d'una pujada, trobam una desviació cap al camí de ses Salines i Son Menut. Passam per les cases de Can Pota i Can Salines Vell, i després d'una baixada trobam una alzina gran amb el Pou d'en Reus, on hi ha un banc i una taula de pedra per aturar- nos a descansar.

Continuam pel mateix camí, que fa un poc de pujada, i després de 3 quilòmetres arribam al polígon de Felanitx pel carrer de Sant Nicolau. Una vegada al polígon, podem donar per acabada l'excursió o podem continuar fins al castell de Santueri per gaudir de vistes espectaculars de la comarca.

Si decidim continuar l’excursió, ens hem de fixar que de lluny veim l'hipermercat Lidl; en arribar a la cruïlla del carrer del Castell, hem de girar a la dreta i fer uns 900 metres per un camí de terra. En arribar a un camí asfaltat, hem de girar a l'esquerra, i 30 metres més lluny trobam un senyal d'stop, on hem de girar a la dreta. Allà veurem una sèrie de senyals de fusta, entre les quals n’hi ha una que indica ses Sínies. Si feim menys d'un quilòmetre per aquest traçat, trobam un camí amb un garrover i giram a l'esquerra en direcció al castell.

Avançant uns 700 metres, trobam la carretera Ma-14, on hem de girar a la dreta i agafar aquesta via uns 50 metres fins a veure un indicador del castell de Santueri a l'altre costat.

Una vegada a la carretereta que ens duu cap al castell, hem de fer uns 5 quilòmetres fins a escalar al cim. Aquest traçat es va empinant a mesura que ens acostam al nostre objectiu, així que només els més entrenats podran pujar sense descansar. És recomanable fer algunes parades per poder apreciar les vistes i recuperar forces.

Quan arribem a dalt, podem fer una visita. Per a més informació, podeu consultar el web: www.santueri.org.

En voler, feim el camí una altra vegada fins a tornar a la carretera Ma-14, i d'allà feim uns 2 quilòmetres fins a arribar a Felanitx, cosa que farem ràpidament ja que la baixada ens hi ajuda.

Una vegada a Felanitx, entram pel carrer de Santueri i seguim tot dret fins a trobar un semàfor a la cruïlla del carrer de Campos, on hem de girar a la dreta per arribar a la parada de l'avinguda d'Ernest Mestre, 34, des d'on podrem agafar el bus de tornada.

* Some browsers do not print background images. Activate the option on your browser for optimum printing.