Senderisme | Itinerari turístic N104

Calvià - Son Font - Galilea

Què és?

L'excursió va pel camí que uneix els pobles de Calvià i Galilea (Puigpunyent) passant per la urbanització de Son Font. Es tracta d'un itinerari amb vistes excel·lents de la costa de Calvià i de la mola de s'Esclop i el puig de Galatzó. Al llarg del recorregut podrem observar nombrosos elements etnogràfics i una vegetació mediterrània típica. Així mateix, també podrem conèixer l'arquitectura tradicional i popular mallorquina present als pobles de Calvià i Galilea.

La distància total aproximada de la ruta és de 14,5 quilòmetres, amb un temps de recorregut de prop de 4 hores i mitja (anada i tornada).

Visita

Preu:

Accés lliure i gratuït.

Ubicació i contacte:

Ajuntament de Calvià (Informació Turística)

Av. Pere Vaquer Ramis, 1. 07181 Magaluf, Calvià (Mallorca)

Telèfon: +34 971 131 126

Pàgina web: www.visitcalvia.com

Correu electrònic: omtmagaluf@calvia.com

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Línies que donen servei a aquesta ruta Anada

Línies que donen servei a aquesta ruta Tornada

Descripció detallada

L'excursió comença a la parada de l'autobús a Calvià des d'on caminam en direcció est pel carrer Major, senyalitzat «A Puigpunyent». Molt aviat giram a l'esquerra, pel carrer de Jaume III fins al final, i després giram a la dreta. Seguim deixant enrere les cases del poble i continuam pel camí ample que gira cap a l'esquerra i entra al bosc. 15 minuts després de vorejar una casa gran amb paret en un revolt pronunciat, veurem uns cartells que indiquen la nostra ruta d'avui, «A Galilea» i «A Puigpunyent». Aquí deixarem l'asfalt per agafar el camí arenós que hi ha a mà esquerra, al costat de la paret, i iniciarem la pujada per l'anomenada vall Negra. Un poc més amunt anirem cap a la dreta per un camí més estret, senyalitzat, i poc després travessarem una reixa de fusta.

Aviat arribarem a un lloc sense arbres i amb un aljub. La paraula aljub prové de l'àrab. De fet, quan els àrabs ocuparen l'illa construïren molts d'aquests dipòsits d'aigua, alguns dels quals molt ben preservats fins i tot després de més de mil anys. Aquest aljub en particular antany subministrava aigua al poble de Calvià.

Continuam pujant una costa un poc més rosta que fins ara, però ben senyalitzada. Aviat tindrem les primeres vistes de la costa. Un poc després el sender rocós s'eleva per un camí més ample (45 minuts) on trobarem més senyals: l'aljub des Pou Nou cap a l'esquerra i Son Font-Galilea cap a la dreta. Un petit desviament cap a l'esquerra ens durà en pocs minuts a l'aljub des Pou Nou, anomenat també Font de la Vila, on podrem fer un breu descans i prendre alguna cosa de refresc, a més d'examinar més de prop aquestes extraordinàries construccions àrabs.

La ruta principal segueix a la dreta, travessant després una altra reixa que ens durà una altra vegada a l'asfalt. Anam cap amunt, giram a l'esquerra i continuam després pel camí des Molí Fariner, que segueix pujant. Més amunt, acaba ajuntant-se amb el camí de Son Font (1 hora), on veurem més cartells. Nosaltres hem d'anar cap a l'esquerra continuant per amunt entre les cases i residències i amb excel·lents vistes panoràmiques de la costa. A una hora i deu minuts, després de travessar dos pilars, el camí de Son Font es converteix en el camí de na Morruda.

Continuam endavant, ara sobre terreny pla. El cim arrodonit de na Bauçana apareix sobre l'horitzó, semblant a un pa de sucre, i l'impressionant cim agrest del Galatzó (1.026 metres) s'alça majestuosament darrere les cases del poble de Galilea. Dos cartells devora una ampla reixa metàl·lica ens indiquen la ruta. Ara baixam, travessant paisatges diferents de camps oberts, amb flors, arbres i vistes panoràmiques. El camí està ben senyalitzat; aviat s'estreny i s'endinsa una altra vegada en un bosc. El terreny canvia contínuament i ens adonam després, en veure el poble de Galilea molt més a prop, que hem deixat enrere el bosc per seguir per un camí elevat sobre paret seca que envolta el cap d'un barranc, entre roques calcàries, mates i arbusts. Cada vegada més ens apropam a na Bauçana.

A una hora i quinze minuts haurem de mantenir-nos en el camí estret de la dreta, cap a Galilea, ja que el de l'esquerra, tancat amb una reixa, és de propietat privada. Cinc minuts més tard arribarem a un camí més ample. Girarem a la dreta i després a l'esquerra pel camí arenós que puja (el camí que segueix també és de propietat privada).

Un forn de calç bastant ben conservat apareix a mà dreta. Seguim pujant pel vessant d'una muntanya, i uns vint minuts més amunt una mena de d'entrada ens conduirà fins a una petita prada, just davall del cim; és un lloc molt bonic per a un pícnic.

I ara, un darrer esforç! S'ha de seguir el camí que travessa el camp fins que es converteix en un sender estret, i comença la pujada! El sender rocós puja el vessant rost en zig-zag. La ruta està ben marcada, així que pujarem ràpidament i arribarem al cim rocós (precaució sempre) de na Bauçana en dues hores i vint minuts. Quina magnífica vista panoràmica ens espera! Asseguts devora la fita, podrem contemplar tot el paisatge que ens envolta, tots els llocs que ja hem visitat, excursions que ja hem fet i els llocs que ens queden per visitar, i tot a vista d'ocell.

En haver baixat del cim, podem continuar fins al poble de Galilea, girant pel camí a mà dreta i fent els darrers metres per la carretera.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.