Senderisme | Itinerari turístic N105

Es Capdellà - Calvià

Què és?

La ruta segueix la senda per a vianants que comunica els nuclis històrics de Calvià i es Capdellà. El camí està en condicions òptimes per practicar el senderisme i també per anar amb bicicleta. El camí bordeja l'avinguda de Calvià, i ofereix unes vistes magnífiques dels camps de garrovers i ametllers, el puig de Galatzó, la mola de s'Esclop, el torrent de Galatzó i les possessions de Mofarés i Son Alfons (la primera del segle XIV, la segona se separà del predi de Galatzó en el segle XVI). A més, destaquen els elements d'arquitectura civil i religiosa que podem trobar a tots dos pobles, com, per exemple, cal Metge Vell (carrer de la Capelleta), la casa des Pontet (carrer Pontet) o l'església de Sant Joan Baptista, a Calvià.

En total, la ruta té poc més de sis quilòmetres de longitud i és de poca dificultat, per tant és òptima per a tota la família. El temps necessari per cobrir-la és de poc menys de dues hores.

Visita

Preu:

Accés lliure i gratuït.

Ubicació i contacte:

Ajuntament de Calvià (Informació Turística)

Av. Pere Vaquer Ramis, 1. 07181 Magaluf, Calvià (Mallorca)

Telèfon: +34 971 131 126

Pàgina web: www.visitcalvia.com

Correu electrònic: omtmagaluf@calvia.com

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Línies que donen servei a aquesta ruta Anada

Línies que donen servei a aquesta ruta Tornada

Descripció detallada

L'excursió comença a la parada d'autobús des Capdellà, des d'on hem de caminar en direcció a Calvià pel Camí Vell, que baixa a mà dreta en paral·lel amb la carretera (PM101-5) i s'hi uneix novament més o menys a un quilòmetre del poble. Girant a la dreta, uns cent metres més enllà, trobarem el començament del camí del Molí Nou, on veurem un punt d'informació. Aquest camí ben definit ens du a uns bonics paratges amb camps d'ametllers a l'esquerra i turons coberts de pinar a la dreta. El torrent, que encara no es veu, discorre per l'esquerra.

Al cap de vint minuts, un lloc ombrejat pels pins, a prop ja del llit del torrent (sec), ens convida a parar i prendre un refresc si el dia és calorós. Seguint la ruta, aviat veurem el molí que dóna nom a aquest camí, Molí Nou, situat a dalt d'un turó, de propietat privada. Després de trenta minuts, el camí gira cap a l'esquerra i travessa el torrent, ara amb les aigües fluint entre els joncs i travessant el camí per caure novament al seu llit. Com succeeix amb molts de torrents, les aigües d'aquest troben una via subterrània per emergir només de tant en tant. Aquí se sent molt el bell cant dels ocells i, fins i tot, potser veurem algun ocell picotejant entre l'herba i els joncs, a prop de les aigües.

Una altra vegada en marxa, continuam caminant entre els horts i els camps conreats, amb una muralla de joncs alts vorejant el torrent, que ara és a la nostra dreta. Un camí surt a mà dreta de tornada al torrent. Nosaltres continuam pel camí principal, passant una sortida a mà esquerra. Al final, el camí puja lleugerament i s'uneix al camí de Son Pillo, on hem de girar a la dreta uns cinc minuts més tard. Després arribam a un camí a mà esquerra cap a Son Malero i el Club Escola Cavallistes. Aquest bell camí travessa uns paisatges més oberts, plens de camps en flor a la primavera, i passa per davant de l'hotel rural de Son Malero abans d'arribar al poble de Calvià. Al final del camí, anomenat Collet, giram a la dreta i sortim a la carretera just davant de l'Ajuntament, i després a l'esquerra per acabar l'excursió a la parada d'autobús, que és a la cantonada de l'avinguda des Capdellà.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.