Senderisme | Itinerari turístic N202

De Deià a Sóller

Què és?

Excursió de gran bellesa que combina la visita de dos bucòlics pobles de la serra de Tramuntana per un camí costaner amb vistes impressionants i per un altre d'origen àrab.

Visita

Preu i horaris:

Accés lliure i gratuït.

Durada aproximada: 4 hores i 30 minuts.

Ubicació i contacte:

Oficina d'Informació Turística Municipal de Sóller

Plaça d'Espanya, 15. 07100 Sóller

Tel.: +34 971 638 008

Fax: +34 971 638 009

Correu electrònic: oitsoller@a-soller.es

Pàgina web: www.visitsoller.com

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Descripció detallada

El punt de sortida és la parada de bus de Deià, a la qual s'arriba amb el bus del TIB des de Palma, Deià, Sóller i el Port de Sóller (L210). Si venim des de Palma o Valldemossa, hem de travessar la carretera i, en direcció a Sóller, trobarem una bifurcació a mà esquerra que baixa cap a Cala Deià. Agafam aquest carrer, senyalitzat en aquest primer tram com a GR 221, passam devora l'escola i les pistes d'esports i continuam el camí empedrat fins a arribar a la carretera que du a la cala. Seguint la carretera, tardarem uns 15 minuts a arribar a la cala. Poc abans d'arribar a la cala, trobam a mà dreta uns escalons de pedra en pujada. Al cap de 2 minuts ens desviam a l'esquerra i baixam a la marjada inferior per travessar la cala per damunt. Al final hi ha una barana de fusta i el camí puja lleugerament. No hem d'arribar fins a la casa que hi ha a l'extrem de la cala, sinó que hem de girar a mà dreta. El camí va seguint la costa amb unes vistes espectaculars. Val la pena fer algunes aturades per gaudir de la bella costa nord. Continuam pel camí passant per dos botadors i arribam a una cruïlla poc definida (30 minuts des de la cala). Aquí deixam el camí de la costa i pujam per uns escalons a mà dreta (a mà esquerra deixam una casa). Després de passar per uns quants portells, arribam a un carrer asfaltat del llogaret de Llucalcari.

Pujam el carrer cap a l'esquerra i, a uns 40 metres, agafam a l'esquerra uns esglaons (hi ha la indicació «Camí vell» a la paret). Al cap de 50 metres de la darrera construcció, podem gaudir d'una de les millors panoràmiques de Mallorca. Poc després, travessam la carretera, seguint recte, i agafam una pista asfaltada que puja fent revolts. Continuam per la primera pista asfaltada que surt a la dreta i la seguim en forta pujada durant cinc minuts fins a un pronunciat revolt a l'esquerra. Si ens hi fixam bé, a la dreta comença un tirany que, en pocs minuts, ens portarà al GR 221 (camí de Castelló).

Aquest és el camí vell de Deià a Sóller, que prendrem a mà esquerra. A partir d'ara hem de seguir les indicacions cap a Sóller. Passam davant les cases de Can Prohom i poc després arribam a una cruïlla (a l'esquerra tenim la capella de Castelló) on se separen els camins per anar cap a Sóller o cap al Port de Sóller. Nosaltres hem de continuar tot dret cap a Sóller. Primerament planeja, després travessa una pista asfaltada, s'eixampla i baixa entre marjades d'oliveres. Després agafam un camí estret a l'esquerra, passam un portell i, al cap de pocs minuts, el camí està asfaltat un centenar de metres. Tot seguit davalla escalonat fins a Sóller. Arribam a la carretera just davant una benzinera. Giram a l'esquerra fins a la rotonda, on ens dirigim cap a la dreta pel carrer del Cetre. Al cap de 100 metres, aproximadament, arribam a la parada del TIB, final de l'excursió.

Alternativament, es pot tornar cap a Palma amb el tren de Sóller. Només cal que seguiu les indicacions del plànol adjunt.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.