Senderisme | Itinerari turístic N206

El Teix des de Valldemossa (excursió circular)

Qué és?

Tot i que no és un dels cims més alts de l'illa, el Teix és un dels més visitats. A més dels extensos alzinars, el principal atractiu és el camí de l'Arxiduc, que va ser construït damunt la cresta a finals del segle XIX i que ofereix unes vistes espectaculars sobre la costa nord. La senyalització correspon al GR 221.

Visita

Preu i horaris:

Accés lliure i gratuït.

Durada aproximada: 4 hores i 30 minuts, circular.

Ubicació i contacte:

Oficina d'Informació Turística de Valldemossa

Avinguda de Palma, 7.  07170 Valldemossa

Telèfon:+34 971 61 20 19

Horari d'obertura:

Dilluns de 9 a 17 h.
Dimarts, dimecres, dijous i divendres de 9 a 19 h.
Dissabtes i diumenges de 10 a 19 h.

Pàgina web: www.visitvalldemossa.com

Correu electrònic: info@visitvalldemossa.com

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport public

Com arribar-hi

Com anar-hi

Com tornar

Descripció detallada

Avís important: Per poder accedir al tram de camí entre Valldemossa, el pla des Pouet, el coll de Son Gallard i el camí de l'Arxiduc, s'ha de fer una reserva prèvia enviant un correu a valldemossa@procustodia.org. És important tenir en compte que no es podrà accedir a aquest tram sense haver rebut la confirmació corresponent.

El punt de sortida és la parada de bus de Valldemossa, on s'arriba amb el bus del TIB des de Palma, Deià, Sóller i el Port de Sóller (L210). Per arribar a l'inici de la ruta, cal agafar el carrer de Joan Mir, girar a la segona cantonada a mà dreta cap al carrer de Bartomeu Ferrà i a la segona cantonada a mà esquerra agafar el carrer de les Oliveres. Al final d'aquest carrer comença una pista sense asfaltar, que poc després haurem de deixar a mà esquerra i passar per un botador. Passats 50 metres, agafam la bifurcació a la dreta, pujam fent revolts i travessam una paret mitgera que ens condueix al pla del Pouet.

Poc abans d'arribar a la cisterna, hem de girar a la dreta per un camí ascendent que ens condueix al coll de Son Gallard. Hem de girar a mà dreta i agafar el camí de l'Arxiduc. A la bifurcació següent, cal girar a l'esquerra. Al cap de 15 minuts, gaudim d'unes vistes espectaculars sobre la costa nord. Després d'uns 20 minuts, veurem unes fites a l'esquerra que senyalitzen l'excursió que ens du cap a Deià (GR 221). Hem d'ignorar aquesta desviació i continuar tot recte per sobre els penya-segats. Al cap de 20 minuts de passar per vora del cim del Caragolí (ens queda a mà esquerra) arribam a una cruïlla i hem de prendre el camí de l'esquerra. Al tram que ve a continuació podrem gaudir (sempre que el dia sigui clar) d'una preciosa vista del bucòlic nucli de Deià. Poc després arribam a una nova cruïlla de camins marcada amb una gran monjoia on, de nou, agafarem el de l'esquerra, que ja ens conduirà cap al cim (25 minuts).

Després de gaudir de les immillorables vistes que ens ofereix el cim del Teix, baixam pel mateix camí pel que hem pujat fins a arribar a la cruïlla de la gran fita i agafam el camí de l'esquerra. En 15 minuts arribam a una característica casa de neu, al refugi dels Cairats i la pista que baixa en fort pendent i passa per la font dels Polls. Més endavant travessam una paret mitgera i, a les dues properes bifurcacions, agafam sempre la pista de la dreta. En arribar a la urbanització, seguim recte cap a Valldemossa fins a arribar a la parada del bus TIB.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.