Senderisme | Itinerari turístic N209

Camí del Correu: de Banyalbufar a Esporles

Què és?

El camí del Correu és la via pública d'origen medieval que connectava Banyalbufar amb Esporles. Després de la inauguració de la carretera entre Esporles i Banyalbufar en el segle XIX, el camí fou abandonat. El 1999, el Consell de Mallorca va rehabilitar aquesta via.

Visita

Pàgina web: www.ajbanyalbufar.net/

Correu electrònic: ajuntament@ajbanyalbufar.net

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Línies que donen servei a aquesta ruta Anada

Línies que donen servei a aquesta ruta Tornada

Descripció detallada

L'excursió comença a Banyalbufar. Per arribar-hi, cal agafar la L200.

Començam l'itinerari a la parada d'autobús situada a la via principal de Banyalbufar. Des d'aquest punt, ens dirigim cap a l'Ajuntament, que es troba just darrere de la parada, damunt l'oficina de Correus. Hem de seguir la senyalització Esporles/Camí del Correu/GR-221 i continuar pel carrer de Jeroni Albertí. Deixarem a la dreta Son Vives i aviat també el camí d'accés a un dels altres casals banyalbufarins: Son Albertí.

Després d'uns minuts, arribarem a la font de la Vila. L'itinerari ascendeix entre petits pinars, cultius de malvasia i olivars, fins a arribar a l'abandonada guixera de Son Sanutges. Aquí el camí es bifurca en tres i hem de prendre pel d'enmig. Després d'uns revolts, ens endinsarem en el bosc i arribarem a la partió entre Son Sanutges i Son Valentí. El camí, en lenta pujada, ens du fins al coll del Pi (450 metres).

Arribarem a l'era del Moro, que constitueix una bona talaia des d'on contemplar el paisatge. El camí ofereix a partir d'aquí un dels trams més suaus i frescos de tot l'itinerari. En sobrepassar un acusat revolt que tomba a l'esquerra, arribarem a la paret de partió entre Son Valentí i ses Mosqueres, a escassos metres de la Potada del Cavall, petit cocó natural enmig del camí que la tradició oral s'encarregà de dotar de llegendes que implicaven el rei Jaume I. El camí davalla mentre dibuixa uns revolts molt marcats.

L'itinerari descendeix entre l'olivar de ses Mosqueres, deixa la font del Creuer a la dreta i avança fins a arribar a la partió de sa Granja. Després d'uns minuts, arribam a la carretera Ma-10, que travessarem per continuar-hi paral·lels. Més endavant, creuarem el pont de la Turbina, que supera el torrent de Sant Pere; passarem a l'altra banda de la carretera i en pocs minuts serem a la plaça d'Espanya d'Esporles, punt final de l'itinerari. Des d'aquí, s'ha d'agafar l'avinguda de Joan Riutort i, en arribar al carrer de Jaume I, girarem a la dreta fins a arribar a la parada principal d'Esporles.

Dades d'interès:

Dificultat: Fàcil, la ruta discorre per un camí ample, empedrat, amb bona senyalització durant tot el trajecte.

Temps estimat: 2,5 hores.

Recomanació: Passejar i gaudir dels típics carrers de Banyalbufar i Esporles.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.