Senderisme | Itinerari turístic N403

Pujada a Sant Salvador

Què és?

Sant Salvador és la màxima elevació del terme municipal de Felanitx, amb 501 metres d'altitud. Des del cim es pot gaudir d'unes fabuloses vistes del pla i llevant de Mallorca.

Visita

Horari de visita i preus:

Accés lliure i gratuït.

Oficina d'Informació Turística de Portocolom, Felanitx, Mallorca

Avinguda de Cala Marçal, 15. 07670 Portocolom. Felanitx
Telèfon: +34 971 826 084
Fax: +34 971 825 762
Correu electrònic: turisme@felanitx.org

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Descripció detallada

La parada de bus més propera per accedir a Sant Salvador i al castell de Santueri és la d'Av. Argentina, a Felanitx.

Des de la parada d'autobús, cal agafar el camí Son Suau. Després de 5 minuts rodejam les cases de Son Suau Vell i 150 metres després, en arribar a una cruïlla de camins, agafam el que surt a l'esquerra. Al cap de només 200 metres arribam a una cruïlla amb la carretera que puja a Sant Salvador i hem de continuar a mà dreta. A l'altura del quilòmetre 1,5, trobam una creu de pedra a la dreta, que serà el punt inicial de la pujada. Seguint aquesta carretera d'ascens, i només a 30 metres, es veu una taca vermella en un pi que indica que podem abandonar la carretera, en aquest cas cap a la dreta. Els punts vermells als arbres, parets o roques ens marcaran tot l'itinerari fins a arribar a Sant Salvador.

Travessam unes quantes vegades la carretera i, passats uns 11 minuts de caminar, si miram cap a la dreta, a l'altre costat del torrent veurem una roca amb moltes pedretes damunt, és la pedra del gegant, una roca llegendària de quan els gegants acampaven per aquests paratges.

De seguida trobarem la carretera i la capella. Just davant veurem una escala de pedra, per la qual pujarem fins a la primera estació, una espècie de capella de ciment amb un mosaic que representa motius religiosos. A partir d'ara trobarem capelles similars a aquesta molt sovint. A prop de l'estació, trobarem un pou sec davant la carretera. Travessarem i després seguirem pel camí.

De tornada a la carretera, i seguint el seu traçat uns 150 metres, veurem un desviament que condueix a la creu del Picot, al qual arribarem per un camí de pedra. Des d'aquest punt es tenen unes magnífiques vistes d'una bona part de Mallorca.

En tornar del picot a la carretera, pujarem per una drecera i passarem a prop d'un transformador elèctric, després per una zona d'esbarjo i finalment arribarem just davant el monestir. A l'interior podrem visitar l'església (recentment restaurada), dinar al restaurant o fins i tot pernoctar-hi. Abans de sortir cap al castell de Santueri seria recomanable visitar el monument al Crist Rei.

Es recomana dur un bon calçat i aigua. Si fa molta calor, es recomana dur capell i protecció solar.

Pel que fa a la tornada, s'ha de baixar pel mateix camí que a l'anada fins a arribar a una creu de pedra a la carretera (a l'altura del quilòmetre 1,5), on ens desviarem per un camí sense asfaltar a mà esquerra que ens conduirà fins al centre de Felanitx. Després de gaudir de la visita del barri antic (església parroquial de Sant Miquel, font de Santa Margalida…), acabarem la passejada a la parada de l'avinguda d'Ernest Mestre, 34, des d'on podrem agafar el bus de tornada.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.