Platges | Itinerari turístic N404

Circular Cala Agulla - Cala Mesquida - talaia de Son Jaumell - Cala Agulla

Què és?

Aquesta excursió ofereix al visitant la possibilitat de descobrir el litoral menys concorregut de Capdepera, que destaca per les cales i les zones boscoses. La ruta comença i acaba a Cala Agulla, i passa per punts com la punta des Gulló, Cala Moltó, Cala Mesquida i la talaia de Son Jaumell. Aproximadament, la ruta té 8 quilòmetres i una durada de 3 hores.

Visita

Preu:

Accés lliure i gratuït.

Ubicació i contacte:

Oficina d'Informació Turística Cala Rajada

Av. de Cala Agulla, 50. 07590 Cala Rajada (Mallorca)

Telèfon: +34 971 819 467

Pàgina web: http://www.ajcapdepera.net

Correu electrònic: turisme@ajcapdepera.net

Disponibilitat del transport públic

Gener  Febrer  Març  Abril  Maig  Juny  Juliol  Agost  Septembre  Octubre  Novembre  Desembre
Dilluns a divendres
Dissabte
Diumenge

Transport públic

Descripció detallada

La ruta comença a la parada de l'avinguda de Cala Agulla, número 116. En baixar de l'autobús, cal seguir l'avinguda de Cala Agulla cap a la platja homònima fins a arribar a la rotonda situada a l'entrada de la cala. Des d'aquest punt, cal dirigir-se cap al nord, al final de la cala, on hi ha un edifici de color blanc just al començament de la punta des Gulló. En haver passat per aquest edifici, cal seguir la pista que surt des d'aquest punt i que passa pel fons de Cala Moltó, una caleta rocosa i estreta. Passam per un portell que té a un costat una entrada a la cala i seguim recte per la pista principal fins a arribar a una gran fita de pedres i un senyal d'orientació. En aquest punt, cal girar cap a l'esquerra, en direcció cap a Cala Mesquida. Cal tenir en compte que el camí de la dreta serà el de tornada quan baixem de la talaia de Son Jaumell.

Seguint la pista cap a Cala Mesquida, en direcció nord, deixam a la dreta una antiga construcció, i també un poc més endavant, un forn de calç de dimensions significatives.

Més endavant, arribam al coll de Marina, on també hi ha un altre forn de calç a la part esquerra. Seguim el camí de baixada cap a Cala Mesquida. En una cruïlla que trobarem entre diferents pistes, cal seguir sempre la baixada en direcció nord, present la de la dreta, i girar immediatament cap a l'esquerra. Aquest pista segueix per la dreta d'una paret seca i la travessa en un punt on està esbucada.

Seguint el camí de baixada s'arriba a les dunes i a la zona de platja de Cala Mesquida. A l'extrem est d'aquesta platja hi ha uns quants camins que s'enfilen per les roques. La talaia de Son Jaumell és davant. Cal dirigir-se a prop de la zona de pinar —sense endinsar-s'hi— travessant una paret seca i anar per un camí de pujada pràcticament paral·lel a la línia de costa. Aquest camí està marcat per punts blaus.

Finalment, seguim el camí fins al seu final, a la zona de s'Esplanada, on hi ha pins dispersos. Després de vorejar el darrer pi, continuam el camí pel seu darrere i iniciam un trajecte de pujada cap a la carena per la dreta d'una vall poc profunda. El corriol gira a l'esquerra i baixa per la vall, passant a l'altra banda, des d'on comença una pujada important.

Finalment, arribam a la carena, on hi ha vistes als dos vessants. La talaia de Son Jaumell és a cent metres a l'esquerra, a una altitud de 273 metres. Popularment, es coneix com es Telègraf. Aquesta torre data de l'any 1566, i la seva funció principal era de vigilància. A final  del segle XIX, s'integrà a la xarxa de telègraf òptic que connectava amb Menorca. Des de la torre es poden veure es Gulló, la punta de Capdepera, Cala Rajada i Canyamel.

Després de visitar la torre, cal tornar cap a la carena i continuar passat el punt d'ascensió. El camí està marcat per punts vermells, amb fites de pedres. Més endavant comença la davallada.

Durant el camí cal guiar-se pels punts vermells fins a arribar a la pista del coll de Marina, després de passar per un tercer forn de calç.

Finalment, s'ha de seguir simplement la pista inicial per dirigir-se al punt de partida de la ruta.

* Alguns navegadors no imprimeixen les imatges de fons. Activau aquesta opció en el vostre navegador per aconseguir una impressió òptima.