Comencen les obres de la nova oficina d’atenció a l’usuari de l’estació Intermodal de Palma

La reforma permetrà disposar d’un espai més ampli, accessible i funcional, i forma part de la primera renovació integral de l’estació en prop de vint anys

El Consorci de Transports de Mallorca ha iniciat aquest dilluns les obres de la nova oficina d’atenció a l’usuari de l’estació Intermodal de Palma, una actuació emmarcada dins el projecte global impulsat pel Govern de les Illes Balears de millora integral d’aquesta estació, per primera vegada en prop de vint anys.
L’actuació permetrà transformar l’oficina d’atenció a l’usuari actual en un nou espai més ampli, còmode i funcional, amb taulells adaptats a diferents alçades i zones d’espera millorades, amb l’objectiu d’oferir una atenció més propera, ràpida i accessible a tots els usuaris del transport públic. Les obres s’executaran durant els propers mesos i està previst que el nou espai estigui enllestit passat l’estiu.

Es tracta d’una de les actuacions incloses en la primera gran reforma, impulsada pel Govern, de l’estació Intermodal en prop de vint anys, des de la inauguració l’any 2007. Amb aquestes millores, el Govern vol garantir una estació plenament accessible per a persones amb mobilitat reduïda i altres col·lectius, així com modernitzar espais d’ús quotidià per millorar-ne el confort, la seguretat i l’estètica.

La millora de l’estació inclou diverses actuacions ja finalitzades, com la renovació de les escales mecàniques de tota l’estació, les noves pantalles informatives i la instal·lació dels ventiladors a les dàrsenes de bus, i es treballa en la nova oficina d’atenció a l’usuari, els nous banys i la nova senyalització d’un nou espai d’aparcament de bicicletes. Per tal de mantenir l’operativitat de l’estació durant l’execució de les obres, els treballs s’estan fent en diferents fases. Es demanen disculpes per les possibles molèsties que aquestes obres puguin ocasionar i s’agraeix la comprensió i la col·laboració de tots els usuaris de l’estació.
Aquest conjunt d’actuacions, executades a través del CTM i de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), permetrà transformar l’estació Intermodal en un espai més modern, accessible i segur, en un context de creixement continuat del nombre d’usuaris del transport públic. En els darrers anys, l’estació ha experimentat un augment molt significatiu de passatgers, que ha passat de 5,8 milions l’any 2019 a 16,5 milions l’any 2025.

Emmarcada en el pla d’infraestructures «Illes en transformació» impulsat pel Govern, la inversió global d’aquestes actuacions és de 3,6 milions d’euros (IVA exclòs) dels quals 150.498 euros (IVA exclòs) corresponen a les obres de l’oficina d’atenció a l’usuari. Es tracta de finançament en gran part provinent del factor d’insularitat del règim especial de les Illes Balears i, en algunes actuacions, de fons europeus Next Generation, del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR).

Andere Nachrichten